Bali met Ron en Corry

De eerste dagen op Bali

Na veel voorbereidingen was het woensdagochtend dan eindelijk zover. Inchecken gaat tegenwoordig online, dus we konden op Schiphol zo de koffers afgeven en door de controle. De vakantie was eindelijk begonnen.

Eerst met een A380 van Emerites naar Dubai. Zes uur zitten, slapen en eten. Aangekomen in Dubai moesten we haasten om onze aansluiting te halen. Helaas, de mooie winkels alleen van de buitenkant kunnen zien, maar geen tijd om te shoppen.

Tweede gedeelte van de vlucht was met een Boeing 777-300. Iets kleiner dan de A380, maar verder een prima vlucht. Deze keer 9 uur zitten, slapen en eten. Bij aankomst op Bali was de temperatuur broeierig maar aangenaam 30 gr. Snel een taxi gezocht en op naar Bali Reef Resort in Nusa Dua.

Daar aangekomen was het exact wat we op internet hadden gezien. Mooie twee-onder-een-kap huisjes in een prachtig aangelegde tuin, met aan het eind het zwembad en de zee. Snel badkleding aan en naar het water. Heerlijk bijslapen in de zon. Maar de maaltijden van tijdens de vlucht waren in middels wel verteerd, dus op zoek naar iets te eten. Het complex ligt aan de doorgaande weg met allemaal eettentjes, dus dat was geen probleem. De namen van de verschillende gerechten zijn voor ons niet vreemd, dus dat werd: Sate Ajam, Nasi Goreng, Babi spek in ketjapsaus. Mmmm…..

Goed geslapen (wel wat warm), op naar het ontbijt. Wat een keuze. Van diverse soorten omelet tot verse broodjes en natuurlijk Nasi Goreng. Buikjes vol, op naar het strand. Heerlijk relaxen en genieten van het uitzicht.  Vanavond hebben we bij het hotel gegeten. Gezellig tafeltjes op het strand met kaarsverlichting. Met live muziek, heel romantisch. Ron dacht: ik bestel saté en iets van vis. Zijn het twee volledige gerechten. Was wat veel, maar heel lekker.

Nu voor jullie het blog aan het schrijven en morgen gaan we naar ons volgende hotel in Ubud. Tot het volgende blog.

Remco

Klinkt allemaal weer prima genieten maar

Syl

Klinkt goed maar met teveel eten heeft Ron toch geen moeite. Fijne vakantie

raymond en Angelique

Nou nou, ik lees het al weer. Lang vliegen om te kunnen eten en drinken................
Nee hoor, zijn gewoon jaloers. Klinkt alweer veel belovend.

Karin en Jo

Geweldig Ohhhh een beetje jaloers maar geniet maar lekker xxx

Joke

Klinkt prima