Bali met Ron en Corry

Koningsgraven en reinigende baden

Handig dat we wifi op de kamer hebben. Eerst maar eens goed kijken wat we gisteren verkeerd hebben gedaan. Inderdaad, er zijn twee locaties met de zelfde naam, pfff. Oké, weer op de brommer gestapt en nu de goede richting op gereden. Binnen twintig minuten op de plaats van bestemming. Wat een geweldig uitzicht. Dit zijn echt rijstterrassen. Het dorpje is één en al toeristen, maar op internet hadden we de tip gelezen om iets verder door te rijden en daar een kop koffie met het prachtigste uitzicht zónder toeristen.

Op naar de volgende bezienswaardigheid. Koningsgraven in de rotsen uitgehouwen in een schitterend decor van natuur en rust. Mooie foto´s kunnen schieten. Alleen alle trappen naar beneden moeten ook weer omhoog. Bezweet boven weer aangekomen is het een weldaad om weer op de brommer te stappen. Waaien we weer een beetje droog.

Onze laatste stop voor vandaag is Pura Tirta Empul. Dit is een Hindoeïstische tempel met water uit een bron. Hier kunnen Balinezen en toeristen zich ritueel laten reinigen. Ron vond het nodig om gereinigd te worden. Waarom weet ik niet, maar … De foto´s spreken voor zich.

Vandaag geen regen, dus gaan we heerlijk op ons gemak terug naar Ubud. Tenminste als we de sleutel van de brommer kunnen vinden. Waar ga je zoeken op een complex met vele tempels, tuinen en baden. Vragen hier, vragen daar, maar nee hoor, niets gevonden. Dan maar bellen naar het hotel en vragen wat te doen. Op dat moment komt de jongen van de brommer stalling en vraagt of wij de sleutel kwijt zijn. Hij had hem naast de brommer gevonden en voor ons bewaard. Wat een eerlijke mensen zijn het toch.

Zo, nu kunnen we eindelijk, na een uur zoeken, terug naar Ubud. Daar wat gedronken en op de markt rond gelopen.

Morgen gaan we Jeroen jaloers maken.

Remco

Ron heeft zeker wel een poosje in dat bad moeten zitten ;-)