Bali met Ron en Corry

Even schrikken tijdens het wakker worden.....

Gistermiddag de hele middag op een quad door de jungle gecrost. Uiteraard zaten er in de route grote waterpartijen (eigenlijk meer blubber zooi) waardoor onze kleding er niet meer uitzag. Maar dat maakte de pret niet minder.

‘s Avonds uiteraard weer aan de nasi, bami en saté gegaan en daarna genoten van een heerlijke Balinese massage. Daarna was het heerlijk slapen tot……5.56 uur. Plotseling droomde ik dat ik in de caravan lag te slapen maar dat een of andere lolbroek de caravan achter een auto had gehangen en over een hobbelige weg was gaan rijden. Want alles bewoog. Het verhaal van de caravan klopte niet maar de beweging wel. Ons hele huisje ging heen en weer. We zaten in een heuse aardbeving. Echt een hele vreemde ervaring, alles gaat heen en weer en kraakt . Maar ongeveer 20 seconden later was alles weer voorbij. Dit was achteraf wel een hele korte Efteling attractie. Uiteraard even op internet gezocht en toen bleek dat Mount Agung, de vulkaan waar wij morgen dichtbij komen te logeren, hiervoor schuldig was. De beving was 3,5 op de schaal van Richter.

De rest van de ochtend maar een beetje bij het zwembad rondgehangen en toen besloten om voor de rest van de dag maar weer een brommertje te huren. Wij waren immers nog niet bij de Tegenungan waterval geweest. Omdat wij gister op onze route nog een mooie tempel net buiten Ubud hadden gezien zijn wij daar eerst naartoe gereden. Hierna op weg naar de waterval. Echt een mooie waterval waarbij grote hoeveelheden water hoog van de rotsen storten. Zwemkleding aan en zwemmen. Voordat wij hiervan terug reden hadden wij nog een reclame gezien van een Olifantentempel. Deze lag redelijk in onze route dus waarom ook niet bezoeken.Weer een mooie tempel die van de bucketlist af kan en daarna terug naar de Efteling.

Vanavond gaan we eten bij een restaurant dat deels in een tempel/paleis ligt met heel mooi uitzicht en daarna koffers pakken want morgen staat er een taxichauffeur klaar ( deze heet ook al Ketut, zoals zovelen) om ons via Mount Agung, voor zover het mogelijk is, naar Amed te brengen. Als er tenminste geen bevingen meer komen. Maar dat is van latere zorg.

Raymond en Angelique

Zelfs een wekservice................... Weet wat jullie allemaal uitpluizen qua voorzieningen, maar het is wel compleet.

Ans

Zo een hele beleving deze aardbeving. Spannend op de quad zou het wel willen zien. Zo gelezen te hebben blijft het een groot avontuur. Nog veel plezier.

John en Joke van de Loosdrecht

Poeh, dat was even schrikken. Maar gelukkig alles in orde.

Michel & Simone

Aardbeving? Lag Ron niet gewoon te snurken?