Bali met Ron en Corry

In de gevarenzone

Vandaag afscheid genomen van de familie Ketut en hun Efteling-paradijs. We hebben hier een heerlijke tijd gehad en zijn zeker van plan om nog eens terug te komen. Met onze taxichauffeur Ketut (?? die naam is net zo als bij ons Jan of Piet) rijden we westwaarts Ubud uit om direct al in een glooiend landschap met rijstvelden te belanden. De natuur op Bali is geweldig. Na elke bocht in de weg is het uitzicht weer een foto waard. Na een uurtje rijden (het gaat niet zo snel hier op Bali) komen we in het gebied van de vulkaan. Waarschuwings-doeken hangen langs de kant van de weg en Ketut vertelt ons dat vorige week de weg nog gesloten was. De bevolking is weer terug naar hun huizen en het gewone leven komt weer heel langzaam op gang. Toch een gek idee hoor.

Aangekomen bij de “Moedertempel Besakih” worden we overladen met mannen, vrouwen en kinderen die iets willen verkopen, je met de scooter naar boven willen brengen of gids willen zijn. Er zijn namelijk maar een handje vol toeristen en dus geen werk voor die mensen, die normaal busladingen vol zien komen waar ze wat aan kunnen verdienen. Maar zo Hollands als wij zijn, regelen wij onze zaakjes zelf en hebben we geen hulp nodig. Eenmaal boven bij de tempel aangekomen heb je een geweldig uitzicht op de vulkaan en op het landschap er omheen. Even de geijkte foto’s genomen en daarna weer naar beneden gewandeld naar onze taxi.

Op naar onze volgende stop: de Tirta Ganggha Watertuin. Mooie in 1948 aangelegde tuin voor de koning van deze provincie. Nu is het tijd voor onze laatste etappe, op naar Amed. Het is even zoeken waar onze Homestay is, maar het zoeken wordt beloond. Een heerlijk rustig complex van 4 huisjes en de receptie. Heel vriendelijk personeel wat uitleg geeft over alles wat er te doen is en je gelijk thuis laat voelen. Een prachtig huisje met een grote badkamer, een keuken en een heerlijk hemelbed. Groot terras voor de kamer, dus dat wordt genieten.

Morgen gaan we snorkelen bij een gezonken oorlogsschip, iets wat op het lijstje van Ron staat.

Henk

Omdat ik het weekend weg was, vandaag de laatste verhalen gelezen, foto's en film bekeken.
Het was wederom de moeite waard om dit allemaal te zien wat jullie meemaken, jullie genieten daar volop zo te zien. Blijf mooie reisverhalen en foto's maken zodat we kunnen blijven genieten.
Nog veel vakantieplezier verder.

Raymond wn Angelique

Ook weekend weg geweest......................
Inhaal slag aan het maken en uiteraard met enorm veel plezier aan het genieten van jullie belevenissen.
Ga zo door voor ons.

Eugene en Jennie

We kijken en lezen jullie verhalen uitbundig thuis, de wifi is slecht hier in Spanje.
Groetjes en uitkijken daar.