Bali met Ron en Corry

Laatste dag Nusa Dua

Vandaag maar een kort verhaal omdat wij eigenlijk niets gedaan hebben. Vanochtend uitgeslapen en daarna nog even naar het strand. Wat hier aan watersport te zien is, is best heftig. In het videofilmpje kun je echte vliegende tapijten zien. Na het zien van deze tapijten met de taxi richting Ubud waar wij verblijven in de Efteling. Een home stay bij de familie Ketut. Wij hebben hier een film van gemaakt maar die zetten wij morgen wel online. Dan begrijp je gelijk waarom wij het hier de Efteling vinden.

De eerste dagen op Bali

Na veel voorbereidingen was het woensdagochtend dan eindelijk zover. Inchecken gaat tegenwoordig online, dus we konden op Schiphol zo de koffers afgeven en door de controle. De vakantie was eindelijk begonnen.

Eerst met een A380 van Emerites naar Dubai. Zes uur zitten, slapen en eten. Aangekomen in Dubai moesten we haasten om onze aansluiting te halen. Helaas, de mooie winkels alleen van de buitenkant kunnen zien, maar geen tijd om te shoppen.

Tweede gedeelte van de vlucht was met een Boeing 777-300. Iets kleiner dan de A380, maar verder een prima vlucht. Deze keer 9 uur zitten, slapen en eten. Bij aankomst op Bali was de temperatuur broeierig maar aangenaam 30 gr. Snel een taxi gezocht en op naar Bali Reef Resort in Nusa Dua.

Daar aangekomen was het exact wat we op internet hadden gezien. Mooie twee-onder-een-kap huisjes in een prachtig aangelegde tuin, met aan het eind het zwembad en de zee. Snel badkleding aan en naar het water. Heerlijk bijslapen in de zon. Maar de maaltijden van tijdens de vlucht waren in middels wel verteerd, dus op zoek naar iets te eten. Het complex ligt aan de doorgaande weg met allemaal eettentjes, dus dat was geen probleem. De namen van de verschillende gerechten zijn voor ons niet vreemd, dus dat werd: Sate Ajam, Nasi Goreng, Babi spek in ketjapsaus. Mmmm…..

Goed geslapen (wel wat warm), op naar het ontbijt. Wat een keuze. Van diverse soorten omelet tot verse broodjes en natuurlijk Nasi Goreng. Buikjes vol, op naar het strand. Heerlijk relaxen en genieten van het uitzicht.  Vanavond hebben we bij het hotel gegeten. Gezellig tafeltjes op het strand met kaarsverlichting. Met live muziek, heel romantisch. Ron dacht: ik bestel saté en iets van vis. Zijn het twee volledige gerechten. Was wat veel, maar heel lekker.

Nu voor jullie het blog aan het schrijven en morgen gaan we naar ons volgende hotel in Ubud. Tot het volgende blog.

Ga je ook mee naar Bali?

Hallo en welkom op onsreislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar wij ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over ons en de reis die we gaan maken vind je in het profiel.

We zien je graag terug op ons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met onsmeereist!